Europejczycy po raz piąty powiedzą STOP rakowi szyjki macicy
V edycja Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy przypada w ostatnim tygodniu stycznia 2011 roku. Organizatorem corocznych obchodów Tygodnia jest Europejskie Stowarzyszenie Raka Szyjki Macicy (European Cervical Cancer Association).
Organizacją odpowiedzialną w Polsce za przygotowanie corocznych obchodów tego wydarzenia jest Ogólnopolska Organizacja na rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy Kwiat Kobiecości. Partnerem Europejskiego Tygodnia profilaktyki Raka Szyjki Macicy jest firma GlaxoSmithKline.
Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy ma na celu uświadomienie kobietom i ich partnerom, jak poważnym problemem zdrowotnym jest rak szyjki macicy i jak istotna jest jego profilaktyka. V edycja tego wydarzenia odbędzie się w dn. 22-29 stycznia 2011 r. Tegoroczna odsłona Tygodnia będzie obchodzona pod hasłem „Piękna, bo zdrowa”. Patronem medialnym akcji jest magazyn Glamour, a wsparcia projektowi udzielają ambasadorki: Anna Dereszowska, Katarzyna Glinka, Anna Wendzikowska, Marzena Sienkiewicz, Agnieszka Popielewicz i Edyta Jungowska.
– Warto uświadamiać kobietom, że mamy ogromny wpływ na nasze zdrowie. Dziewczynom w moim wieku wydaje się, że takie choroby jak nowotwory ich nie dotyczą. To błąd. Dzięki tej akcji mogę przyczynić się do edukowania kobiet, że możemy realnie ochronić się przed rakiem szyjki macicy. Nasz los jest w naszych własnych rękach i chcemy to pokazać – uzasadnia swój udział w kampanii Kasia Glinka.
Patronat nad polską edycją Tygodnia objęła Pierwsza Dama Rzeczpospolitej – Anna Komorowska oraz instytucje takie jak: Polski Czerwony Krzyż, Polska Unia Onkologii, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej.
W czasie obchodów Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy w dwóch centrach handlowych w Warszawie (Blue City, Targówek) przygotowane zostaną stoiska – „miasteczka kobiece”, przy których osoby odwiedzające centrum będą miały szansę dowiedzieć się więcej na temat raka szyjki macicy i form ochrony przed chorobą. Przy stoiskach każdy będzie miał też szansę bezpłatnie skorzystać z porad wizażystki, stylistki i dietetyka. Dzięki podstawionym pod centra handlowe mammobusom kobiety będą mogły bezpłatnie wykonać badania mammograficzne i skorzystać z porady ginekologa. Połączenie edukacji na temat raka szyjki macicy, profilaktyki, zasad prawidłowego odżywiania się i elementów wizażu w jednym miejscu nawiązuje bezpośrednio do hasła tegorocznej edycji Tygodnia – „Piękna, bo zdrowa”. W każdym z centrów handlowych spotkać się będzie można również z ambasadorkami tej akcji.
Zwieńczeniem polskich obchodów Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy będzie gala podsumowująca, 31 stycznia 2011 r. w Velvet Barze w Złotych Tarasach w Warszawie. Spotkanie będzie okazją do wręczenia statuetek, symbolicznych „perełek mądrości”, osobom i instytucjom szczególnie zaangażowanym w edukację społeczną na temat profilaktyki raka szyjki macicy. Statuetki wręczy przedstawiciel Europejskiego Stowarzyszenia Raka Szyjki Macicy – Philip Davies.